بیوگرافی (حمید نوری) و همسرش + ماجرای بازداشت و دادگاه استکهلم
نوشته شده توسط : روح الله باقری

حمید نوری کیست؟

حمید نوری متولد 9 اردیبهشت 1340 در شهر تهران است. وی کارمند سابق قوه قضائیه میباشد.

 

سابقه کاری حمید نوری

بعد از انقلاب 1357 حمید نوری درحالی که تنها 17 سال داشت به استخدام دادستانی درآمد. در دوره ی کار او تعدادی از مجاهدین خلق و مخالفین انقلاب دستگیر و اعدام شدند. این اعدام ها گویا برخلاف قوانین حقوق بشر هستند. به همین دلیل مقامات اروپایی به دنبال دست اندر کاران این اعدام ها هستند. یکی از این دست اندر کاران حمید نوری معرفی شده است.

 یوگرافی (سیامک نعمتی) فوتبالیست و همسرش + حواشی

ماجرای دستیگیری و رد اتهام حمید نوری

وی در 19 نوامبر 2019 به سوئد سفر کرد. وی در حالی که از هواپیما خارج شد در فرودگاه استکلهم دستگیر شد. با این حال حمید نوری همه ی اتهامات علیه خود را رد کرده است.

حمید نوری بعد از بازداشت به اتهام نقض قوانین بین المللی به یک ماه قرار بازداشت محکوم شد. اما بعد از پخش خبر دستگیری حمید نوری ، سران مجاهدین خلق از او شکایت کردند و قرار بازداشت او را به دو سال افزایش دادند.

 

نطر قوه قضائیه درباره ی دستگیری حمید نوری

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس  اذعان کرد : این یک توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران است. آنها میخواهند جلوه ی ما در جهان را خراب کنند وگرنه شخصی که سابق بر این قاضی بوده و در اعدام‌های سال ۶۷ نقش داشته، در آن کشور اروپایی چه کار می‌کرده است؟

منطقی است که کسی که در آن مقطع دادیار بوده، اکنون نیز در داخل ایران قاضی باشد. ایجاد چنین مسائل حاشیه سازی هایی صحنه سازی و تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نورزی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا چنین شخصی به سوئد نرفته است؟ گفت: ما چنین شخصی نداریم که سال ۶۷ دادیار باشد و امروز به اروپا رفته و دستگیر شده باشد.




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: